Profilaktyka
Profilaktyka Realizowana w ramach Programu Profilaktyczno-Wychowawczego
Październik
Listopad
Grudzień
Styczeń / Luty
Styczeń / Luty / Marzec / Kwiecień
Kwiecień
W ramach zajęć profilaktycznych w roku szkolnym 2019/20 zrealizowano lub zostaną zrealizowane m.in. zajęcia tematyczne:
- „Umiem wezwać pomoc” (zasady powiadamiania służb i osób dorosłych w sytuacji zagrożenia)
- „Zasady bezpiecznej zabawy” (bezpieczeństwo w domu, na placu zabaw)
- „Bezpieczna droga do szkoły” (zasady bezpiecznego poruszania się pieszego po drodze)
- „Spotkanie z nieznajomym” (zasady bezpiecznego zachowania się w kontaktach z osobami nieznajomymi)
- „Czy pies musi ugryźć?” (zasady właściwego zachowania się wobec psów, obowiązki właściciela psa)
- „Uczymy się żyć bez przemocy” (kształtowanie umiejętności komunikowania się z innymi zgodnie z normami społecznymi, konstruktywne sposoby radzenia sobie ze złością oraz w sytuacjach agresji i przemocy rówieśniczej)
- „Przyjaciele zwierząt” (prawa zwierząt, postępowanie wobec zwierząt wolnożyjących)
- Zajęcia teoretyczne – przepisy drogowe i zasady bezpiecznego poruszania się rowerem.
1 – 3 godziny lekcyjne dla jednej klasy realizowane w odstępie czasowym. - Zajęcia praktyczne – ćwiczenie umiejętności jazdy rowerem, pomoc przy egzaminach na kartę rowerową na terenie szkoły oraz na terenie Stacjonarnego Miasteczka Ruchu Drogowego
- Bezpieczeństwo w sieci (bezpieczne korzystanie z Internetu, problem cyberprzemocy)
- „Wiem, pomagam, ratuję” (zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy oraz właściwego informowania służb ratunkowych, ćwiczenia praktyczne na fantomach, postępowanie ratunkowe w sytuacji zadławienia, skaleczenia, omdlenia)
- „Odpowiedzialność prawna nieletnich” (odpowiedzialność w kontekście przepisów o postępowaniu w sprawach nieletnich)
- Warsztaty dotyczące sposobów radzenia sobie ze stresem.
Ponadto w klasach wg potrzeb przeprowadzono zajęcia dotyczące pracy w warunkach hałasu, agresji, rozpoznawania własnych emocji i złości, dbałości o kulturę języka, komunikatów werbalnych i pozawerbalnych.