• 22 773 39 25
  • sekretariat.sp173@eduwarszawa.pl
  • SP 173, ul. Trakt Brzeski 18, 05 – 077 Warszawa
  • Profilaktyka

    profilaktyka_1
    dzien-praw-dziecka-
    konwencja
    dyplom-prawa-dziecka0008-2

    Profilaktyka

    Profilaktyka Realizowana w ramach Programu Profilaktyczno-Wychowawczego

    Październik
    Potrzebuje ciszy w szkole. Jak mogę się do tego przyczynić? Kl. 0-8
    Listopad
    Każdy ma swoje prawa. Czy dbasz i przestrzegasz o nie … ? – Prawa człowieka. Kl. 0-8
    Długie spędzanie czasu przy komputerze i Internecie – przeciwdziałanie uzależnieniom od komputera i Internetu. Kl. 4-8
    Grudzień
    Co mogę zrobić kiedy jestem zły ? – profilaktyka radzenie sobie ze złością. Kl. 0
    Moja inteligencja … skąd mam wiedzieć jak się uczyć ? – Półkulowość mózgowa i inteligencja wieloraka. Kl. 3-8
    Jak być dobrze zrozumianym przez innych – Komunikacja typu „ JA”. Kl.0
    Styczeń / Luty
    Co to znaczy być dobrym kolegą – profilaktyka bezpieczeństwa w moim najbliższym otoczeniu i przeciwdziałanie przemocy. Kl. 0-8
    Styczeń / Luty / Marzec / Kwiecień
    Moje zdrowie psychiczne: Moje sposoby na radzenie sobie z trudnościami oraz z towarzyszącym stresem. Kl. 6-8
    Jak poradzić sobie z wystąpieniem – autoprezentacja. Kl. 6-8
    Mogę mieć własne zdanie i nie robić tego co inni – asertywność. Kl. 6-8
    Kwiecień
    Inne wspomagacze, czy to nie uzależnienie? – profilaktyka przeciwdziałania uzależnieniom psychoaktywnym. Kl. 6-8

    W ramach zajęć profilaktycznych w roku szkolnym 2019/20 zrealizowano lub zostaną zrealizowane m.in. zajęcia tematyczne:

    1. „Umiem wezwać pomoc” (zasady powiadamiania służb i osób dorosłych w sytuacji zagrożenia)
    2. „Zasady bezpiecznej zabawy” (bezpieczeństwo w domu, na placu zabaw)
    1. „Bezpieczna droga do szkoły” (zasady bezpiecznego poruszania się pieszego po drodze)
    2. „Spotkanie z nieznajomym” (zasady bezpiecznego zachowania się w kontaktach z osobami nieznajomymi)
    3. „Czy pies musi ugryźć?” (zasady właściwego zachowania się wobec psów, obowiązki właściciela psa)
    1. „Uczymy się żyć bez przemocy” (kształtowanie umiejętności komunikowania się z innymi zgodnie z normami społecznymi, konstruktywne sposoby radzenia sobie ze złością oraz w sytuacjach agresji i przemocy rówieśniczej)
    1. „Przyjaciele zwierząt” (prawa zwierząt, postępowanie wobec zwierząt wolnożyjących)
    1. Zajęcia teoretyczne – przepisy drogowe i zasady bezpiecznego poruszania się rowerem.
      1 – 3 godziny lekcyjne dla jednej klasy realizowane w odstępie czasowym.
    2. Zajęcia praktyczne – ćwiczenie umiejętności jazdy rowerem, pomoc przy egzaminach na kartę rowerową na terenie szkoły oraz na terenie Stacjonarnego Miasteczka Ruchu Drogowego
    1. Bezpieczeństwo w sieci (bezpieczne korzystanie z Internetu, problem cyberprzemocy)
    1. „Wiem, pomagam, ratuję” (zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy oraz właściwego informowania służb ratunkowych, ćwiczenia praktyczne na fantomach, postępowanie ratunkowe w sytuacji zadławienia, skaleczenia, omdlenia)
    1. „Odpowiedzialność prawna nieletnich” (odpowiedzialność w kontekście przepisów o postępowaniu w sprawach nieletnich)
    1. Warsztaty dotyczące sposobów radzenia sobie ze stresem.

    Ponadto w klasach wg potrzeb przeprowadzono zajęcia dotyczące pracy w warunkach hałasu, agresji, rozpoznawania własnych emocji i złości, dbałości o kulturę języka, komunikatów werbalnych i pozawerbalnych.

    Skip to content